Wednesday, November 5, 2014

4 sebab utama kenapa Azizi Ali sertai Tone Excel



Ramai orang yang bertanya kenapa pakar kewangan Azizi Ali menyertai Tone Excel.

Sebenarnya dari dulu lagi, banyak syarikat yang telah menawarkan beliau untuk menyertai mereka. Tetapi walaupun prospek yang mereka tawarkan itu adalah baik, beliau telah menolak semuanya.

Tetapi kini Azizi menyertai Tone Excel! Malah dia juga turut recommend klien-kliennya menyertai Tone Excel juga.

Mengapa?

Sebabnya banyak, tetapi antara 4 sebab utamanya menurut beliau adalah:

1. Pasaran yang besar

Semua orang - daripada budak sekolah hingga ke warga emas - menggunakan handphone. Dan jika kita masukkan rakyat asing yang tinggal di Malaysia sekali, target market sim card mencecah 25 juta! Ini jumlah yang amat besar sekali yang bermakna peluangnya amat cerah - super cerah!

2. Modal yang rendah

Kebanyakan perniagaan biasanya memerlukan modal yang banyak, yang selalunya masuk ribuan dan malah puluhan ribu ringgit. Sebagai contoh, jika anda ingin membuka sebuah cafĂ©. Jumlah modal dan working capital hampir RM500,000. Tak ramai orang yang dapat mengeluarkan modal yang sebegitu banyak untuk memulakan perniagaan.

Modal yang diperlukan untuk menyertai Tone Excel hanyalah RM90! Ini bermakna SEMUA orang boleh memulakan perniagaan ini.

3. Ilmu perniagaan yang minimal

Untuk menjadi usahawan yang berjaya, kita perlu mempunyai banyak ilmu perniagaan. Ini termasuklah kepakaran menjual, menguruskan akaun, operation management, memilih pekerja dan juga undang-undang yang melibatkan perniagaan. Semua kepakaran ini memerlukan masa, tenaga dan kos untuk dipelajari. (Ini menerangkan mengapa 80% daripada perniagaan akan tutup dalam masa 3 tahun.)

Anda tidak perlu semua itu untuk berjaya dalam perniagaan Tone Excel! Apa yang diperlukan hanyalah kerajinan mencari klien dan menjual. Ini bermakna yang peluang untuk berjaya dan dalam masa yang sama mencapai pendapatan yang lumayan dalam masa yang singkat adalah amat tinggi sekali.

4. Kerja follow up yang minimal

Inilah sebab utama mengapa Azizi Ali menyertai Tone Excel. Selepas menjual simkad kepada klien, kerja follow up dengan klien tersebut adalah amat minimal. Dia memerlukan panduan dari Azizi hanya selama lebih kurang seminggu sahaja. Lepas itu dia tak 'kacau' lagi. Ini memberikan komoditi yang amat berharga - free time untuk tuan Azizi!

Beliau boleh melakukan apa sahaja yang dimahukan dengan masa terluang tersebut - bersama keluarga, menulis buku, memberi ceramah atau menunjuk ajar coaching kliennya yang lain.

Sudah tentu ada banyak lagi sebab mengapa Azizi menyertai Tone Excel tetapi 4 sebab di atas sudah lebih daripada cukup untuk menerangkan ceritanya.

Akhir kata, saya syorkan anda untuk bersama-sama membina pendapatan pasif seumur hidup melalui referral program TuneTalk ToneExcel.

2 comments:

  1. Wow, bagus boh. Suatu entri yg bertenaga dan kuat. Sy pon ada buku dr tulisan Azizi Ali. Penulisan tentang wang.

    ReplyDelete